zaterdag 14 oktober 2017

Steampunk Metric

Vandaag wil ik jullie een stoere mannenkaart laten zien, gemaakt met een stempel van Carabelle Studio.

Een tijdje terug waren Kim van Endschot en Jolanda de Ronde een dagje in Rijssen, we zijn even gezellig samen aan de freubel geweest. Jolanda had een soort mini workshopje uitgewerkt voor ons.


Tijdens deze dag zijn we aan de slag gegaan met de Distress Crayons wat is dit ook weer een leuk product.
Als eerste hebben we wat oude boeken kapot gescheurd en wat stukjes op de kaart geplakt en hebben we ook wat structuur aangebracht op de achtergrond met de structuurpasta van Dutch Doobadoo. Ik heb hierbij de prachtige Gears mask gebruikt.

Daarna hebben we alles op kleur gebracht met de Distress Crayons. Dit kun je ook gewoon met een blending tool doen.
Toen alles op kleur was hebben we nog wat meer patronen op de achtergrond aangebracht met de stencils van Dutch Doobadoo, ik heb de kleine bubbels gebruikt.


De vorm van de kaart is trouwens gemaakt met de Shape Art mal Hexagon van Dutch Doobadoo. De eerste basis is gedaan met het WaterArt papier van Kippers Hobby.

Als laatste hebben we nog wat gestempeld op de achtergrond. Ik heb hiervoor de gave Steampunk Metric stempel van Carabelle Studio gebruikt, deze is zeer geschikt voor mannenkaarten. Deze heb ik gestempeld met Versafine Onyx Black.
Daarna nog wat gears gestempeld met een Basic Clearstamp van Studio Light. De tekst is van Penny Black.

Als finishing touch heb ik nog wat Fran-táge Black op de kaart gestrooid.

Ik heb de volgende kleuren Crayons gebruikt:

Ik hoop dat ik jullie hiermee kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Rubberstamp Carabelle Studio - Metre Steampunk Dutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250mlDutch Doobadoo - Gesso White 250 ml Dutch Doobadoo - Dutch Shape Art - Hegaxon Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Bubbles A6 Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Gears Stempelinkt - Versafine - Onyx black Stampendous Fran-táge - Embossing Enamel - Black Nellie`s Choice - Ink applicator - rond Studio Light - Stamps Basics A6 - STAMPSL206 Penny Black - Clearstamp - Birthday LoveDistress Crayon Set - set #9

2 opmerkingen:

  1. Jenine, waarmee heb je de gescheurde stukjes boek mee vastgeplakt?
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, Jenine. Gezellig zo'n dagje samen aan de freubel!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX