zaterdag 16 september 2017

SL Mixed Media - Love & Freedom

Van Studio Light is er een complete nieuwe Mixed Media lijn uitgekomen, en wowwww wat is die lijn gaaf! Ik had ook de mazzel dat ik er mee mocht gaan stoeien en heb daar dit notitieboekje mee gepimpt.

Vind het erg leuk om notitieboekjes te pimpen, dan heb je gelijk een leuk cadeautje om weg te geven. Dit notitieboekje is op A5 formaat. Deze notitieboekjes met ringband hebben wij ook in de winkel te koop.


Als eerste ben ik begonnen om met de transparante structuurpasta van Dutch Doobadoo wat relief aan te brengen met de Mask stencils van SL. (zie de bloem links onder). Deze pasta droogt transparant op, dus je blijft het witte papier zien. Ik heb hiervoor het Mixed Media papier van Strathmore gebruikt.

Ook heb ik de vlinder alvast gestempeld met StazOn Jet Black. Deze heb ik ook op maskeerpapier gestempeld, uitgeknipt en de vlinder afgeplakt.

Daarna heb ik de achtergrond op kleur gebracht met de Distress Oxide inkten. Ik heb de volgende kleuren gebruiken:
* Broken China
* Faded Jeans
* Iced Spruce

Nadat ik alles op kleur had gebracht met een blending tool heb ik eerst her en der wat water gespetterd, de Oxide inkten gaan daarmee reageren. Daarna heb ik met Mask stencils nog wat figuurtjes op de achtergrond aangebracht en heb ik ook her en der wat gestempeld. Voor het stempelen heb ik de Oxide inkten gebruikt, alleen voor de tekst heb ik de StazOn Jet Black gebruikt.

De cirkels zijn gestempeld met VersaMark en daarna witte embossingpoeder er overheen gestrooid.

Het maskeerpapier heb ik van de vlinder afgehaald en deze heb ik ingekleurd met de Oxide inkten. Daarna voor de finishing touch nog wat Fran-táge Shabby White op de achtergrond gestrooid, wat witte accenten aangezet met de Signo Uni-all witte pen, wat pailletjes en glitters op de vlinder met de Wink of Stella Clear.


Hier een close-up zodat je de waterspetters en de pailletten kunt zien.


Ook de achterkant van het notitieboekje heb ik gepimpt. De werkwijze van de achterkant is uiteraard exact hetzelfde als de voorkant ;-)




Het geheel ziet er dan zo uit! Ik moet zeggen dat ik zelf wel erg tevreden ben over het uiteindelijke resultaat, de kleuren hebben echt heel mooi uitgepakt.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie kan inspireren. Mochten jullie nog vragen hebben over de werkwijze van deze creatie, dan hoor ik het graag.

Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag. Bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reacties die jullie steeds achterlaten.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Distress Oxides Ink Pad - Broken China Distress Oxides Ink Pad - Faded Jeans Distress Oxides Ink Pad - Iced Spruce Studio Light - Mixed Media lijn - Mask stencil A5 nr 16 Studio Light - Mixed Media lijn - Mask stencil A4 nr 19 Studio Light - Mixed Media lijn - Mask stencil A4 nr 20 Studio Light - Mixed Media lijn - Clearstamps A6 nr 216 Studio Light - Mixed Media lijn - Clearstamps A6 nr 217 Studio Light - Mixed Media lijn - Clearstamps A5 nr 218 Studio Light - Mixed Media lijn - Clearstamps A5 nr 219 Stempelinkt - StazOn Midi - Jet Black VersaMark Watermark Stamp Pad Masking Paper - A4 - 10 vel Stampendous - Embossing powder - White opaque EK tools - Powder Tool Applicator Judi Kins - Snappy Tray Papermania - Basics heattool - Pink (European Plug) 28 Lilac Lane - Shaker Mix - Stormy Sky Stampendous Fran-táge - Embossing Enamel - Chunky White Rayher Hobby - Notitieboekje A5, 60 vellen, 70 g/m2 Uni-Ball - Impact Bold Point Gel Pen- Tim Holtz (Tonic) - Stamping Platform 1708E Dutch Doobadoo - Texture Paste Transparant Paletmes plastic ass. 5 stuks Nellie`s Choice - Ink applicator - rond Spray bottles 40ml., 2pcs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX