vrijdag 28 juli 2017

Woodland Winter - Facebook LIVE - 26 juli 2017

Afgelopen woensdagavond ben ik voor de eerste keer LIVE geweest in onze Facebookgroep. Ik vond het van tevoren best wel spannend, maar ik had alles smiddags als klaargelegd en goed voorbereid waardoor het 's avonds eigelijk best wel goed liep.

Vond het zo leuk om te doen dat ik a.s. zondagavond 30 juli om 20.00 uur nog een keer weer LIVE ga, maar dan met de nieuwste lijn van Amy Design - The Feelings of Christmas. Kijken jullie weer gezellig mee?

Maar nu eerst terug naar mijn LIVE uitzending van afgelopen woensdagavond. Ik ben tijdens deze uitzending aan de slag gegaan met de Woodland Winter lijn van Studio Light. Heb je de uitzending gemist? Dan kan je deze hier terugkijken op ons YouTube kanaal:


Ik zal er nu ook een blogbericht van schrijven en daarbij wat close-up foto's laten zien.


De basis is dus gemaakt met de prachtige stansmal STENCILWW51 van Studio Light. Voor de basis heb ik het witte linnenkarton van Joy! Crafts gebruikt. Daarop heb ik de A4 designvellen van Studio Light gebruikt. Deze mal is op A5 formaat dus je kunt dit net niet uit de paperpads halen. 
Ik heb 2 verschillende kleuren designpapier op elkaar geplakt, dus alle 3 de mallen die in de verpakking zitten heb ik gebruikt. De kleine strookjes designpapier heb ik uit een paperpad gehaald.


De randen van alle papieren heb ik eerst ruw gemaakt met een paper distresser en daarna voorzien van wat gesso. Ik doe dit standaard bij al mijn kaarten, deze stijl past gewoon nou eenmaal bij mij. Hou je er niet van, dan kun je dit uiteraard achterwege laten.

Wat zijn ze super schattig hè die 2 hondjes? Deze komen uit een stansvel van Studio Light. Daarachter heb ik een klein taartrandje geplakt. Zoals ik in het filmpje ook vermeld plak ik dit soort plaatjes bijna altijd op met 2mm foamtape zodat ik er nog van alles achter kan steken.


Bovenaan de kaart heb ik nog een leuke lintenparade geplakt. Ik heb hiervoor 3 verschillende soorten lintjes op elkaar geplakt; een bruine, een gouden en een strikje van groen sscrappersfloss. Dit heb ik met een lijmpistool vastgeplakt zodat ik zeker weet dat het goed vast zit.
Bovenop de toef nog 2 dennenappels geplakt.

De gouden bolletjes zijn wat parels uit de tijd dat ik nog sieraden maakte. Deze heb ik ook met het lijmpistool vastgeplakt.

Aan de linkerkant nog een Bingocard achter het plaatje geschoven, deze is gemaakt met een Stamp & Die Cut set van Studio Light.


Aan de rechterkant heb ik nog een ticket geplakt, deze heb ik met hetzelfde Stamp & Die cut set (BASICSDC05) van Studio Light gemaakt als de Bingo card. 
Het kleine kalendertje is weer met een ander Stamp & Die Cut set (BASICSCD06) gemaakt. In het filmpje laat ik ook duidelijk zien hoe deze sets werken.

Boven het kalendertje zijn nog 2 kleine mini tickets geplakt, deze zijn gemaakt met een Basic stansmal STENCILSL26 van Studio Light.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag. Bedankt voor jullie bezoekje en de super leuke reacties die jullie steeds achterlaten.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Als je op de link klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Studio Light - Basics - Stamps Basics   Die Cut - BASICSDC05 Studio Light - Basics - Stamps Basics   Die Cut - BASICSDC06 Studio Light - Basics - Cutting & Embossing stencil - STENCILSL26Studio Light - Woodland Winter - Basispapier BASISWW241 Studio Light - Woodland Winter - Stansvel EASYWW577 Studio Light - Woodland Winter - Stansvel EASYWW581 Studio Light - Woodland Winter - Stansvel EASYWW584 Studio Light - Woodland Winter - Paperpad PPWW56 Studio Light - Woodland Winter - Stansmal STENCILWW51 Prima Marketing Distress tool Joy! Crafts - Ultrafine tip applicator Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue Joy! Crafts - Foam tape 2mm  Dutch Doobadoo - Gesso White 250 ml Scrappersfloss Karen Foster - Pine Taartrand klein - 10 stuks  Stempelinkt Versafine - Mini - ToffeeJoy! Crafts - Paper for Cardmaking - Cardstock linnen white A4 Lijmpistool - Glue gun (on/off switch & ind.) 20w, stick 7 MM 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX