donderdag 20 juli 2017

HobbyVision Challenge #64 - Bloemen

Kennen jullie het kleurboek Coloriage Wild van Emmanuelle Colin al? In dit boek zitten 14 verschillende afbeeldingen van een lief meisje met bloemen. Elke afbeelding zit 2x in het boek.
De afbeeldingen zijn afgedrukt op aquarelpapier van 250 grams. Je kunt er dus met aquareltechnieken heel goed op kleuren, maar ook voor potloden is het heel geschikt.


Ik heb deze keer de afbeelding ingekleurd met de Watercolour Markers van Winsor & Newton. Ik vind dit zelf erg fijne markers om mee te kleuren, deze zijn heel intens van kleur en je kunt ze ook heel makkelijk blenden en mengen naar je eigen gewenste kleur.




Dit is de voorkant van het boek en dit zijn een aantal afbeeldingen uit het boek. Geweldig gaaf toch?




Hier nog een close-up van de bloem en een gedeelte van de haren. Ik heb de donkerste accenten op het laatst nog aangezet met de Luminance potloden van Caran d'Ache. Deze potloden hebben ook heel veel pigment en kun je over bijna alle kleurmiddelen heen gebruiken.

Ik heb de kleurnummers helaas niet opgeschreven, ik heb allerlei kleuren door elkaar heen gebruikt.

Deze kleurplaat heb ik ook als voorbeeld gemaakt voor de nieuwe Challenge die vandaag van start is gegaan op ons HobbyVision Design team blog. Het thema is deze keer "bloemen", een makkie toch? We hopen dat jullie ondanks de zomervakantie en het mooie weer toch meedoen met de challenge. Je hebt de tijd t/m 20 augustus. De winnaar krijgt een waardebon twv € 10,00.

Meer info is te vinden op ons blog: http://hobbyvisiondt.blogspot.com 

Ik hoop dat ik jullie hiermee kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.


Dit zijn de potloden en markers die ik heb gebruikt, klik op de link om naar de producten in de webwinkel te gaan: 

  



2 opmerkingen:

  1. Super!!!! Zo komt ie nog beter over dan op je telefoon.
    Geweldig mooi gekleurd!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastic coloring. Love this image and your perfect design.

    Marjeta

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX