zondag 23 juli 2017

DIY Basiskit - Mini album Legends of the Sea


Vandaag is het mijn beurt om iets te plaatsen op het HobbyVision Design team blog. Deze keer wil ik jullie mijn variant laten zien van het eerste DIY Basiskit van HobbyVision. Bij deze kit zit puur de basis voor het maken van een leuk minialbum, dus het chipboard, het cardstock, het designpapier en een paar embellishments. En uiteraard het patroon ;-) Dit patroon van dit album is uitgewerkt door Patricia Claassen.


Er zijn 2 verschillende varianten leverbaar: My Dearest Sophia en Legends of the Sea. Ik heb hem gemaakt met de Legends of the Sea en laat hem in dit blogbericht zien.

Wil je ook zo'n leuk set? Deze is voor € 24,95 incl verzendkosten binnen Nederland te bestellen. Let op: We hebben ze bijna op, van de My Dearest Sophia zijn er nog maar 3 op voorraad en van de Legends of the Sea nog maar 6. Ze zijn erg hard gegaan. We gaan kijken of we ze nog met ander designpapier kunnen maken.

Ik laat nu ook de basis van mijn album zien, hier zitten nog geen foto's in en ook de verdere aankleding van het album is nog niet gedaan. Dat is de volgende etappe, dit heb ik bewust gedaan zodat jullie kunnen zien hoe het album wordt.


Het album heeft vooraan een kort flap er overheen zodat het album op een mooie manier gesloten kan worden. Om deze flap goed te laten sluiten hebben we gebruik gemaakt van een elastiekje van Tim Holtz. Deze bevestig je om een knopje van Joy! Crafts.

Rondom de hoeken hebben we wat metalen hoekjes geplakt.


Als je het album opent zie je binnenin allemaal leuke pockets waar je foto's op kan verwerken.


De eerste pagina heb ik bewust rustig gehouden, het plaatje van de zeemeermin vond ik al zo mooi. Op de eerste pocket heb ik met kraft een "matje" geplakt, dit is de ruimte waar de foto straks kan komen. Ik heb hiervoor het Stencil kit Beautiful van Noor! Design gebruikt. De overige mallen die bij dit set zitten ga ik later ook nog ter decoratie in het album plakken.

Voor de decoratie op deze pocket heb ik ook nog een ronde mal en een randmal van Noor! Design verwerkt.






Op de 2de pagina is een pocket gemaakt, hiervoor heb ik de Dutch Doobadoo labelmal gebruikt om de inkeping te maken. De tag die erin geschoven is heb ik ook weer met het Stencil kit Beautiful uitgestansd. Op deze tag heb ik de randmal met schelpen van Noor! Design verwerkt, ook op de labels is ruimte voor een foto. In totaal zitten er 4 labels in de pockets, ik heb ze alle 4 hetzelfde beplakt.

Voor de Kraft labels heb ik de handpons van Fiskars gebruikt. In het pakket krijg je ook 4 kraft labels.



Op de achterkant van de pocket links heb ik nog weer een stansmal van Noor! Design verwerkt, in het midden is weer ruimte voor een foto.

De pocket aan de rechterkant is de 3de pocket, qua vorm zijn deze hetzelfde als pocket 1. Pocket 4 is hetzelfde als pocket 2, je herhaalt dit dus. Om harmonie in het album te houden heb ik ook de indeling van het designpapier op exact dezelfde manier gedaan, alleen andere kleurtjes gebruikt.

Om het mooie tabje onder aan deze pagina te maken heb ik de No End bordermal van Noor! Design gebruikt.


Op de laatste pagina heb ik nog wat ribbelkarton gebruikt wat ook in het pakket zit.


Hier een overzicht van het album en 1 van de labels die in de pockets worden geschoven.



Hier een overzicht van het pakket Legends of the Sea. Wil je ook graag dit set bestellen? Dan kan dat via deze link:

Ik heb ook nog een filmpje opgenomen van dit album:





Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag. Bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reacties die jullie steeds achterlaten.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Als je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Noor! Design - Scr@p! - Stansmal GOUD - Love kitNoor! Design - Blauwe mal - Frames Happy Birthday (5) Noor! Design - Blauwe mal - Bloemencirkel & Hexagon Noor! Design - Blauwe mal - Rand met waaiers Noor! Design - Cutting & Embossing stencil - No End Borders 2 Noor! Design - Seashore - Schelpenrand Dutch Doobadoo - Dutch Shape Art - Label MirrorTim Holtz - Idea-Ology Elastic Bands 15/Pkg Joy! Crafts - Metal charms - Antiek koper knopjes Fiskars - 3-in-1 Label maker - afmeting 5x7,5 cm - basis May Arts - Seambinding lint - Ivory Joy! Crafts - Grijskarton - Grijsbord 2mm 5x30,5 x 30,5 Joy! Crafts - Corrugated (Ribbel) Cardboard A5 - Fijn Joy! Crafts - Tacky Tape 6mm Scor-Tape - 1/4 Kraft cardstock AtBelle - 300 grams - 20 vel - 30,5 x 30,5 cm 




1 opmerking:

  1. Prachtig! Ik heb een half album liggen.... ben er zo slecht in!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX