dinsdag 27 juni 2017

Today is the Oldest

Een tijdje terug kwam Janet Blaauw een middagje bij mij knutselen en zijn we aan de slag gegaan met de Brushstroke stempels van Penny Black. Ik had dit al zoooo vaak voorbij zien komen en vind het zo gaaf, dat wilde ik ook wel eens proberen.


Ik ben aan de slag gegaan met de stempel Gentle Whisper. Ik heb hiervoor de Misti gebruikt om te stempelen, maar dit wil ook met andere stempelhulpen zoals de Stamp Platform van Tim Holtz, de Stamping Buddy van Nellie Snellen etc. Een stempelhulp is wel aan te raden.



Het papier wat wij hebben gebruikt is het Mixed Media papier van Strathmore. Als eerste breng je Distress inkt aan op de stempel. In mijn geval ben ik begonnen met het blad en de steel en heb hiervoor de kleuren Bundled Sage en Peeled Paint gebruikt. Dit maak je iets nat met een Spray Bottle en daarna druk je de stempel af.


De stempelafdruk is dan wat waterig en je kan de kleuren dan met een (waterpenseel) verder uit gaan werken. Heb je niet genoeg kleur, dan kan je nog een keer weer overnieuw stempelen. Let dan wel even op dat je de stempel eerst even droogmaakt en daarna niet te nat sprayed, dan krijg je alles veel te waterig.


Toen heb blad klaar was heb ik de bloem gestempeld. Hiervoor het ik de Victorian Velvet gebruikt. In het midden van het hart heb ik nog wat groene en bruine inkt gebruikt.

De donkere accenten in de blaadjes en het midden van de bloem heb ik later nog gedaan met wat kleurtjes van de ZIG Clean Color Real Brushmarkers.

De prachtige tekststempel is van Penny Black, deze heb ik er later overheen gestempeld. Op de blaadjes heb ik nog wat Glossy Accents gedaan zodat je een soort dauwdruppels krijgt.

Voor de spetters heb ik wat waterverf gemaakt van de kleur Hickory Smoke en dit gespetterd met een penseel.

Ik hoop dat ik jullie met deze kaart weer kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Als je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina waar je de producten kunt bestellen.

Penny Black - slapstick / Cling stamp - Gentle Whisper Penny Black - Clearstamp - Birthday Love Distress Inkt - Mini - Bundled Sage Distress Inkt - Mini - Peeled Paint Distress Inkt - Mini - Victorian Velvet Distress inkt - Mini - Hickory Smoke Tim Holtz (Tonic) - Stamping Platform 1708ERanger - Glossy Accents - mini Strathmore -  Mixed Media Paper - Vellum Surface 15,2 x 20,3 cm - 300 grams Ken Oliver - Clear Spritzer Spray BottlePentel Arts - Aquash Water Brush - Small



5 opmerkingen:

  1. Het klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar het resultaat is verbluffend. Net een aquarel..wow, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaart, prachtig deze stempel en hoe je dat hebt gedaan zonder randjes. Die druppels zijn ook net echt! Groetjes, Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig !! en de druppels geven een heel mooi effect super mooi geheel .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is really beautiful. I have this stamp but have not yet managed to get such an evocative image,

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX