dinsdag 23 augustus 2016

Sizzix DT - Pocket Letter Frozen Forest

Vandaag is het mijn beurt om weer iets te plaatsen op het blog van Sizzix. Deze keer ben ik aan de slag gegaan met een Pocket Letter met daarop uiteraard wat stansmallen van Sizzix verwerkt. De originele blogpost kun je hier vinden: http://www.sizzix.co.uk/blog/pocket-letter-frozen-forest/

Voor deze Pocket Letter heb ik de prachtige Frozen Forest lijn van Studio Light gebruikt.


Deze lijn is echt súper gaaf, hij zal zeer binnenkort bij ons binnenkomen. De basis is gemaakt met het ATC vel van Studio Light. Daarop in het midden een plaatje van het Project vel.


Achter dat Project vel heb ik de prachtige Doily van Sizzix verwerkt. Dit is een hele gedetailleerde mal, daarvoor gebruik ik dan altijd de Precision Base plate in mijn Big Shot.


Dit is een soort metalen plaat waar je dan in snijd, daardoor snijdt hij alle kleine stukjes in 1 keer heel goed uit.



Om de mal weer schoon te krijgen en ook alle kleine gedeeltes uit de Doily te krijgen heb ik de Die Brush & Foam pad van Sizzix gebruikt. Je laat het papier in de mal liggen, legt de mal op de kop op de foam mat en gaat dan met de tool over de mal heen. Je Doily valt dan uit de mal en ook de kleine gedeeltes gaan dan uit de mal. Deze kleine "rommeltjes" blijven dan gelijk in de foammat kleven zodat je niet je hele werkblad vol rommel hebt liggen. De foammat kan je weer makkelijk boven de prullenbak schoonmaken. 


Voor de decoratie heb ik de mooie Holiday Greens stans van Sizzix gebruikt. In de verpakking zitten 4 prachtige kersttakjes.
Ook heb ik nog wat scrappersfloss verwerkt, wat houten sterren, wat veertjes en wat filmstrip ribbon.


Ook heb ik nog wat organzalint verwerkt en wat denneappels.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige avond.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl:

Sizzix - Thinlits Die Set - Holiday Greens Sizzix - Thinlitz - Tim Holtz Doilie 2 Big Shot Accessoires - Precision Base Plate (Big Shot) Big Shot Express Machine - Electrisch Sizzix Accessory - Die brush & foam pad PRE-ORDER 1 - Studio Light - Frozen Forest - ATC Cards ATCFF10 PRE-ORDER 1 - Studio Light - Frozen Forest - PROJECT Cards PROJECTFF10 Scrappersfloss Karen Foster - Bone Sneeuwbolletjes Marianne Design - Feathers Natural Rayher - Organzalint wit - 25mm    Kant met roosjes en parels - gebroken wit Tim Holtz - Filmstrip ribbon Tim Holtz - Hinge Clips 1

3 opmerkingen:

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX