donderdag 17 december 2015

2x omslagdoek Ananas steek

Een tijdje terug kreeg ik via Facebook de vraag van iemand of ik voor haar een omslagdoek kon haken met de Ananas steek. Natuurlijk wilde ik dat wel. Zij had het geschreven patroon gevonden op deze site:

Ik heb voor deze omslagdoek 5 bol Merino Aran van Katia gebruikt. Deze heb ik gehaakt met haaknaald 6.



Breiwol Katia - Merino Aran - Kleur 53 



Toen hij klaar was wilde ik hem ook even proberen, maar aangezien ik maar klein ben smal ben is hij voor mij toch iets te groot.




Bij de nieuwe eigenaresse past hij toch iets beter ;-) Gelukkig was ze er heel erg blij mee.

Ik heb ook voor mijzelf nog maar een omslagdoek met deze zelfde ananas steek gehaakt. Ik heb hiervoor de Katia - Baby Soft 3,5 gebruikt. Deze heb ik gehaakt op haaknaald 4,5 en in totaal heb ik 5 bol gebruikt.

Aangezien ik klein en smal ben had ik hier zelf genoeg aan. Wil je hem liever iets ruimer, dan adviseer ik om toch een bolletje extra te nemen.


Dit patroon is echt heel makkelijk om te haken.
Voor de liefhebbers hierbij ook nog het diagram:


Ik hoop dat ik jullie met deze gehaakte creaties weer kan inspireren.
Wens jullie nog een hele fijne en gezellige dag.


De gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl:

Breiwol Katia - Merino Aran - Kleur 53 Clover - Amour Haaknaald - 6.0 mm  Katia - Baby Soft 3,5 - Kleur 17  Clover - Amour Haaknaald - 4.5 mm


3 opmerkingen:

  1. Ik heb hem bijna af. Nog 1 bolletje. Maar met een tennisarm schiet het niet echt op.
    Hij is super de ananassteek!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem bijna af. Nog 1 bolletje. Maar met een tennisarm schiet het niet echt op.
    Hij is super de ananassteek!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ik (beginnend haakster) eindelijk de moed verzameld om deze omslagdoek te maken, is de website van Creachick offline... Heeft één van jullie toevallig het patroon ergens opgeslagen?

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX