zondag 27 september 2015

Pocket Letters Home for Christmas

Afgelopen 2 dagen mocht ik bij Doe@Ding de 3 nieuwste lijnen van CraftEmotions gaan demonstreren. Tijdens de demonstratie ben ik aan de slag gegaan met deze pocket letter, hierop kon ik alle verschillende dingen laten zien zoals het prachtige papier, de houten ornamentjes en de stansjes.


Op deze manier kon ik tijdens de demo heel veel dingen tegelijk gaan pakken. Het waren 2 ontzettend gezellige dagen, vond het erg leuk dat ik er weer bij mocht zijn en weer veel bloggers heb gesproken.


Als eerste heb ik het designpapier op maat gesneden, hiervoor heb ik de maat 60 x 86mm aangehouden en voor de Kraft cardstock kaartjes de maat 64 x 89mm. Dit is de standaard maat voor de ATC/Pocket Letters.
De randen allemaal ruw gemaakt met de Paper Distresser en daarna bruin gemaakt met de Distress inkt Gathered Twigs.

Het papieren taartrandje is op de kaartjes zelf geplakt. Het strik van Raffia heb ik op de hoes geplakt. Onder het strik zie je nog 2 kurken labels van CraftEmotions. De tekst "Winter" komt ook uit een doosje met houten ornamentjes, hieronder zit een klein strookje ribbelkarton.


Met de stansjes uit de Home for Christmas lijn kan je een mooi dorpje maken. Op de daken en onder de huisjes heb ik wat sneeuw gedaan, dit is de Foamball Clay glitter wit.

De bomen heb ik nog bewerkt met Distress inkt Gathered Twigs.
De huizen zitten boven op de hoes, deze heb ik met wat foamtape opgeplakt zodat je er iets meer diepte in krijgt.


Onderaan nog een paar ijskristallen geplakt, deze heb ik ook op de hoes geplakt. Ik heb ze alleen in het midden vastgezet zodat de ijskristallen iets hoger op het project liggen.

De tekst "Home for Christmas" heb ik gemaakt met de Label Letters van Tim Holtz.

Voor de afwerking heb ik aan de zijkant nog een stukje Kraft Cardstock geplakt. Hierop heb ik wat strikjes geplakt en langs de zijkant nog de Sterrenrand van Noor! Design.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige avond.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl:

Paperpad CraftEmotions - Home for Christmas Stansmal CraftEmotions - Home for Christmas - Kerk / Vallende ster  Stansmal CraftEmotions - Home for Christmas - Huisjes Stansmal CraftEmotions - Home for Christmas - Dennebomen Stansmal CraftEmotions - Home for Christmas - Sneeuw / Kristallen Houten ornamenten - CraftEmotions - Home for Christmas vogel/vogelhuisje CraftEmotions - Glitterpapier - Babyblauw - 120gr/5vel Tim Holtz - Idea-Ology - Label Letters ATC / Pocket Letter - 9 vaks insteekhoes - A4 CraftEmotions - Foamball clay - luchtdrogende klei - wit glitter Kurk ornamenten - CraftEmotions - Labels Noor! Design - Cutting & Embossingmal - Blauwe mal - Rand met sterren Hot-fix appl. Gold Rim Crystal 1 SS16 Paper Distresser - Tim Holtz



7 opmerkingen:

  1. ziet er heel mooi uit,en zoals jij de uitleg geeft,gemakkelijk te maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je wat aan de uitleg hebt, het is ook helemaal niet moeilijk!

      Verwijderen
    2. Fijn dat je wat aan de uitleg hebt, het is ook helemaal niet moeilijk!

      Verwijderen
    3. Fijn dat je wat aan de uitleg hebt, het is ook helemaal niet moeilijk!

      Verwijderen
  2. Prachtig Jenine! Ik vind dat bruine papier dat je hebt gebruikt ook erg mooi, die heb ik nog nergens in de winkel gezien, waar heb je die vandaan en heeft het een bepaalde naam?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a lovely Pocket Letter! Just love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. All of your work is so beautiful and thank you for sharing. Do you also decorate the BACK of the pockets? kathy

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX