maandag 22 juni 2015

Diverse haakprojecten // Haakdag 11 juli

Vandaag zal ik weer eens een update laten zien van mijn haakprojecten :) Het is alweer een tijdje geleden dat ik daar wat van liet zien op mijn blog, dus heb inmiddels weer een paar projecten af. Die wil ik jullie nu eens laten zien.

De eerste is een omslagdoek. Hiervoor heb ik een patroon van Annie Germeraad gebruikt, de Annyone's Shawl.

Als je op de link klikt kom je bij het patroon.


Ik heb deze omslagdoek gehaakt van de Katia - Bombay, kleur 2016. Hiervoor heb ik 4 bollen gebruikt. Ik kwam precies uit, hield maar een heel klein stukje over.
Ik ben niet zo'n heel groot persoontje en wilde de omslag ook niet té groot hebben, dus ik kon prima uit de voeten met 4 bol. Ben je wat langer / groter, dan heb je misschien een 5de bol nog nodig.

Ik heb de omslag gehaakt op naald 3,5.

In het patroon staat naald 5/6 en ander garen. Om de omslag groter te maken heb ik het volgende gedaan:
Volgens patroon:
Elise sjaal, Granny stripes, Southbay sjaal, Granny Stripes, variatie op Penelope.
Daarna om te verlengen ben ik niet gestart met de buitenste rand maar nog eerst weer herhaald vanaf Granny Stripes - Southbay sjaal - Granny Stripes. De Penelope heb ik niet weer herhaald, ik heb na de Granny Stripes de buitenste rand gehaakt.

Hoop dat het zo duidelijk is?


Kijk eens hoe mooi het kleurverloop is van het garen? Al deze kleuren zitten dus gewoon in 1 bolletje verwerkt. Om de omslagdoek vast te maken heb ik een leuke speld gebruikt.

(Klik op onderstaande afbeeldingen om rechtstreeks naar het artikel op de webwinkel te gaan)

   


Ik ben inmiddels ook alweer gestart met een volgende omslagdoek van dit garen van de Katia, ben echt verliefd op de kleurtjes en het kleurverloop. En het haakt erg prettig.

Hiervoor gebruik ik het patroon van de Duitse Sint Jacobsschelp:


Hiervoor gebruik ik de kleur 2022:


Hoeveel bol ik hier voor nodig ben weet ik nog niet, ben op moment nog met mijn eerste bol bezig. Ik schat ook ca 4/5 bol.

Daarnaast heb ik ook nog 2 kussens gemaakt:

 

De eerste is een kussen van een Granny Square. Deze heb ik gehaakt op naald 4,5. Ik heb hem gehaakt van Lana Grossa - Ambiente. Helaas is dit uit het assortiment gehaald door Lana Grossa. Maar een goede vervanger qua kleur / garen is de 365 Cotone van Lana Grossa.
Mijn kussen is op het formaat van 50 x 50 cm.

Breiwol Lana Grossa - 365 Cotone - kleur 001 Breiwol Lana Grossa - 365 Cotone - kleur 005 Breiwol Lana Grossa - 365 Cotone - kleur 006

I

Ook was ik met 2 dekens voor de CAL2015 tegelijk bezig. 1 in blauw/wit/grijs en 1 in de orginele kleuren van de CAL.
Maar hoe langer ik hiermee bezig was, hoe meer ik er achter kwam dat ik hem voor echt een grote deken té bont vond worden (voor mij persoonlijk dan). Ik zag deze kleurtjes nog niet echt op mijn bank liggen. Dus heb ik besloten om hiervan een kussen te maken. Mijn zus was juist laaiend enthousiast over deze kleurtjes, dus dit kussen heb ik nu aan haar cadeau gegeven :-)





Hiervoor heb ik bovenstaande kleuren gebruikt van de Durable.

Binnenkort zal ik wel weer een update geven over mijn haakprojecten, want heb ondertussen nog een aantal projecten onder handen. Ben onder andere nog bezig met de strependeken CAL2014, de granny deken CAL2015, de Flight-to-Fancy scheepjesCAL2015 en bovenstaande omslag met de Duitse Sint Jacobsschelp.
Genoeg om handen toch? Tis ook allemaal zo leuk :) :) En zo kan ik steeds lekker afwisselen.

Vinden jullie het haken ook zo leuk? Of wil je het graag leren? Of eens kennis maken met de ontwerpster van de ScheepjesCAL Annelies Baes?
Kom dan op zaterdag 11 juli naar onze winkel, dan hebben wij weer een gezellige haakdag én een Meet & Greet met Annelies Baes.


Klik hier voor meer info:

We hebben inmiddels al aardig wat aanmeldingen, dus we gaan sowieso op de bovenverdieping zitten haken. Wie komt er nog meer gezellig mee haken?

Ik wens jullie nog een hele fijne en gezellige dag. Bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reacties die jullie steeds achterlaten.






4 opmerkingen:

  1. Wow het ziet er allemaal schitterend uit ben vooral verliefd op je prachtige omslagdoeken FANTASTISCH mooi
    Fijne week.....Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige blog. Toen ik of getrouwd was kwam ik regelmatig in Rijssen en daardoor ook vaak in de winkel. Kaarten maak ik niet meer, maar haak daarentegen heel erg veel. Hoop nig eens bij jullie te komen snuffelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer veel moois op je blog geplaatst, super! Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had juist maandag katoen opgezocht om een omslagdoek te gaan beginnen, maar wist nog niet echt een patroon.
    Tot ik jouw berichtje opende. Zie ik daar die mooie omslagdoek voorbij komen die van de Jacobsschelp. Ik ben gelijk begonnen en ben inmiddels net zo ver als jij op de foto bent.
    Super hoe dat zo mooi uitkwam. Bedankt voor de verwijzing naar het patroon.
    Ik ga er zeker nog een keer over bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX