dinsdag 21 oktober 2014

DDBD MDF schoolbord - Mixed Media


 Het MDF Schoolbord van Dutch Doobadoo is zeer geschikt voor Mixed Media.  Hij kan straks rond de kerstperiode mooi in de kamer staan en een leuke kerstwens erop zetten.
Of gewoon als memobord :-)


Ik ben als eerste begonnen om structuur op het MDF aan te brengen, hiervoor heb ik 2 verschillende Masks van Dutch Doobadoo gebruikt:
* Stars 470.715.014
* Abstract 470.715.021
De letters zijn gemaakt met alfabet stencil 470.755.002. Hiervoor heb ik de Structuurpasta van Dutch Doobadoo gebruikt.

Daarna heb ik alles in de gesso gezet en goed laten drogen. Daarna de decoratie aangebracht.



In de rechterhoek zie je een bierdopje, wat bloemen en metalen blaadjes van Scrap Unlimited. Dit heb ik allemaal in de gesso gezet nadat ik het had vastgeplakt met mijn lijmpistool.


Aan de linkerkant zie je 2 houten kerstbomen, dit zijn houten ornamentjes van CraftEmotions. Ik heb structuurpasta aangebracht op de bomen voor het reliëf, dit heb ik deppend met mijn spatel gedaan.


Onderlangs een hekje van Chipboard, wat tilantia, piepschuim balletjes en een houten lantarenpaal.
Dit heb ik ook allemaal in de gesso gezet.

Daarna ben ik begonnen om alles op kleur te spuiten. Hiervoor heb ik de Creall parelmoerverf roze en zilver gebruikt. Ik heb wat verf in een lege mister gedaan en dit aangelengd met water. Dit heeft een ontzettend mooie glinstering.
Als laatste heb ik wat accenten aangezet met puur de verf zodat je iets meer contrast krijgt.

Wat witte sneeuw met Snowtex maakt het project af.
Ik hoop dat ik jullie hier weer mee kan inspireren. Wens jullie nog een hele fijne en gezellige dag.


Houten ornamenten - CraftEmotions - 16,8 x 16,8 cm - Sierhek en lantaarns Houten ornamenten - CraftEmotions - 10,5 x 10,5 cm - Bomen en versiering Houten ornamenten - CraftEmotions - 10,5 x 10,5 cm - Kristallen Creall - Parelmoer verf - zilver Creall - Parelmoer verf - roze  Spray bottles 40ml., 2pcs   Scrap Unlimited - Mixed Media - Bronzen metalen blaadjes DecoArt - Snow Tex - 4oz

3 opmerkingen:


  1. Dit is echt heel erg gaaf Jenine,
    mooi gemaakt ☺

    Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gedaan, Jenine.

    Liefs, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk! Geweldig idee met het schoolbord! Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX